Google+ Followers

Monday, November 8, 2010

Cara Mudah Menghilangkan Bintik-Bintik Hitam di Sekitar Muka





                                                        gambar sekadar hiasan 






Jom kita hilangkan bintik-bintik hitam disekitar muka kita dengan hanya menggunakan putih telur dan kapas .Puteri bongsu saya selalu buat cara ini,dia kata prefer buat cara ini daripada buat kat saloon katanya sakit bila muka dia kene picit time nak buang bintik-bintik hitam tu.huuu.. Cara ini mudah sangat, tidak menggunakan perbelanjaan yang besar..hehe. ala hanya menggunakan putih telur dan kapas. senangkan.. semua dah ada kat rumah dah kan..cubalah nanti.;)

bahan-bahan
1 Biji telur(ambil putih telur shj)
Kapas

- pecahkan telur hanya ambil putih telur sahaja,ketepikan kuning telur.Kemudian basahkan kapas baru tadi,satu per satu..*sebelum basahkan kapas tu korang nipiskan lah kapas tu supaya senang nak kering bila lekat kat muka nanti* lekat pada kedua belah pipi, dahi, dagu,dan hidung.*bahagian hidung tu kapas kasi potong skit ikut bentuk hidung ke ;)* Lepas lekat semua ok siap untuk tido,biarkan sampai kering dan kapas tu jadi keras..*selalunya  dilakukan sebelum tido,sebab senang,bangun pagi terus tarik je kapas keras tu*. .pastu cuci muka korang dengan pencuci muka,dan sapu toner..
korang akan terasa muka korang halus je..;-)

Selamat mencuba...:-)



No comments:

Post a Comment