Sunday, November 7, 2010

Vitamin Untuk Kejelitaan Wajah






Tahukah anda bahawa terdapat puluhan vitamin yang kesemuanya turut serta menjaga  kejelitaan wajah anda dan sebarang kekurangan pada jenis ini sudah pasti akan mempengaruhi kejelitaan wajah anda dengan keceriaannya, vitamin-vitamin ini ialah A, B1, B2, B3, B4, B5, B6 ,B7 ,B8, C dan D.


Vitamin A untuk kejernihan wajah :

vitamin ini bertanggungjawab menjaga kebersihan kulit dan kesegarannya serta menlindungi pandangan kepada batas yang dinamakan atasnya dengan nama vitamin kecantikan memandangkan  kehebatannya dalam bidang kecantikan wajah dan menghapuskan kekedutan-kekedutan yang lahir dari peningkatan umur.

Vitamin ini boleh menghancurkan minyak dan lemak serta terpengaruh dengan udara dan cahaya ditambahkan kepada suhu masakan. Seseorang yang baligh memerlukan kepada 5000 unit peredaran.

Sumber-sumber semulajadi bagi vitamin ini terutamanya: lobak merah, tembikai susu, jenis-jenis kacang, minyak, hati ikan paus, telur, susu, dan pecahan-pecahannya.

Alat-alat kosmetik yang mengandungi vitamin A boleh didapati di kedai-kedai ubat seperti pil-pil dari pati lobak merah, kapsul dari minyak hati ikan paus, kapsul-kapsul dari Hubbub al- laqah.

No comments:

Post a Comment